MERKUS - MARKETING
  • Start
  • Gratis
  • Aanbod KMO
  • Over
  • Blog
  • Contact

Wat als je teleurgesteld bent in online marketing?

 
Wat als je teleurgesteld bent in online marketing? Lees het op: www.merkus.be
EFKES EERLIJK
​
We hebben in de voorbije jaren van veel van onze klanten-ondernemers verhalen gehoord over hoe ze geen goed resultaat kregen toen ze hun marketing gingen uitbesteden.
Te veel geld betaald voor een website die niets deed, bedrogen door iemand die zogenaamd sociale media advertenties ging doen, schimmige voorstellen voor het aankopen van e-mailadressen, Google advertenties die geld weggooiden in plaats van omzet op te leveren.

Zo'n cowboypraktijken laten een wrange nasmaak achter, en vaak ook een put in de portemonnee.

Je voelt je als zelfstandige, als ondernemer belogen en bedrogen.
Je vertrouwen in marketeers heeft een flinke deuk gekregen.
Hoe ga je hier mee om?
ZELF DOEN

Er zijn ondernemers die beslissen om dan maar liever zelf hun online marketing te doen.
Ze zullen voortaan wel zelf aan hun website knutselen, e-mail-automatisaties opzetten, hun sociale media onderhouden, advertenties op Facebook of Google zetten.

En dus worden er cursussen en online trajecten gevolgd, luister je naar de ene businesscoach na de andere marketinggoeroe. De wonderformules en succesrecepten vliegen je om de oren.
Voor je het weet ben je veel meer met marketing bezig dan je ooit wilde. 

Natuurlijk kun je bepaalde aspecten van online marketing perfect zelf uitvoeren, als je creatief en niet bang bent om vaak fouten te maken.
De vraag is ook of je er wel tijd voor hebt?
Online marketing vraagt niet alleen behoorlijk wat tijd, de spelregels veranderen voortdurend.
Daar 'mee' in zijn is een dagtaak.
Te vaak blijft het bij goede voornemens en zien we dat in de praktijk er geen tijd is voor online marketing.

Zonde!

ONGELEID PROJECTIEL

Bij de ondernemers, zelfstandigen en kmo's die zelf hun online marketing doen, zien we ook vaak dat het alle kanten uit gaat.
Er gebeurt een beetje van dit, een beetje van dat.
Een berichtje hier, een advertentie daar...
Er komt weinig resultaat maar je hebt het gevoel dat het 'moet' en daarom blijf je het doen.
Want stel je voor dat je het niet doet... wie weet wordt jouw bedrijf dan wel slechter?

Het probleem is dat er hier een strategie ontbreekt.
Zonder duidelijke structuur, een overzicht en een doelstelling blijven marketingacties losse flodders die nooit echt rendement leveren.

Een strategie bepalen, daar heb je meestal hulp voor nodig. Iedere zelfststandige, elke ondernemer, elk bedrijf heeft zijn eigen 'blinde vlekken'. Vreemde ogen zien méér en laten je zien waar jij overkijkt.

GEMISTE KANS

Er zijn ook ondernemers die er door hun negatieve ervaringen helemaal de brui aan geven.
Die besluiten om voortaan niet meer bezig te zijn met marketing, laat staan online marketing.
'Ik zal wel gewoon doen wat ik vroeger altijd deed, dat werkte prima!'
'Al die moderne dingen, wij doen daar niet aan mee. Onze klanten vinden het prima zo.'

Helemaal niets doen met online marketing is vandaag echt geen optie meer.
Hoe vervelend je het ook vindt: ondernemen draait tegenwoordig om communiceren.
Goede communicatie in combinatie met uitstekende producten en diensten: dat is de basis voor een gezond bedrijf.

Je laten ontmoedigen en niets meer met de digitale wereld willen te maken hebben is een gemiste kans.
Je mist bezoekers die elders informatie verzamelen.
Je mist volgers die op andere plaatsen enthousiast gemaakt worden.
Je mist klanten die bij de concurrentie terecht komen.

HOE DAN WEL?

Niet alle marketeers zijn cowboys die er op uit zijn zoveel mogelijk geld uit de zakken van je bedrijf te kloppen.
Gelukkig zijn er een aantal spelers die integriteit, oprechtheid en specialiteit voorop stellen.
Waarbij je geen nummer of een melkkoe bent.

Marketingbureau's die je graag goed advies geven, je een sterke strategie helpen opbouwen, die voor jou nauwgezet en deskundig online marketingtaken uitvoeren.

Wij van Merkus zijn zo'n marketingbureau. We zijn realistisch maar denken graag mee met jouw ambities.
En eerlijk gezegd staan we te popelen om je te helpen groeien met je bedrijf!

HOE VIND JE DE GOEIE?

In de sector van de online marketing is het niet zo handig om af te gaan op een flashy website of een spetterende sociale media als je een straf marketingbureau wil vinden.
Iederéén in deze branche zet online immers zijn beste beentje voor.

We raden je aan om niet over één nacht ijs te gaan.
Laat je nooit onder druk zetten om een contract te tekenen, holderdebolder te beslissen over budgetten of stante pede allerlei campagnes te lanceren.
Gebruik de nodige tijd om een keuze te maken, en betrek daarin verschillende factoren.

Wat je zeker helpt, is de checklist met 7 vragen die je moet stellen als je een marketingbureau inschakelt.
Je download deze checklist hieronder:
Foto
VOLGENDE STAP

Wat doe je nadat je deze checklist gedownload hebt? 
Neem dan gerust contact met ons.
We kijken dan samen of en hoe we jou kunnen helpen.
Zonder blabla. Met resultaat.

Tot binnenkort!

​Ilse van Merkus
1 Reactie
Insulation Contractors Cherry Hill link
13/9/2022 03:47:58

Hi thanks for sharing thhis

Antwoord



Laat een antwoord achter.

    Categorieën

    Alles
    Basis
    Ervaringen

    RSS-feed

START

 VOORWAARDEN

PRIVACY

CONTACT

Copyright © 2021 - Vragen, wil je graag materiaal of documenten van Merkus gebruiken? Contacteer mij hier.
Merkus is een project van The Inner Circle bvba, Heiendestraat 10, Lokeren.
  • Start
  • Gratis
  • Aanbod KMO
  • Over
  • Blog
  • Contact